خانه / دلنوشته / کی گفته دو تا ساز یاد نگیر؟

کی گفته دو تا ساز یاد نگیر؟

بعضی جا ها می شنوم می گن آدم دو تا ساز نباید یاد بگیره. اینجوری نوازنده ی ماهری نمی شه چون مثل همه کاره و هیچ کاره هر دو رو بلده ولی نه با مهارت کافی.

نظر شما چیه؟

یه گروه خیلی خوب و ماهر هست به اسم inti illimani اینا از گروه های موفق موسیقی آمریکای لاتین هستن از شیلی. جالبه که همه ی اعضای گروه، حداقل هم نوازندن هم خواننده.

گروه اینتی ایلیمانی
گروه اینتی ایلیمانی

بگذریم که قیافه هاشون زیاد قشنگ نیست. ولی همشون بخصوص اونی که پیرهنش سفیده و گیتارش رو اورده تا نزدیک دوربین اسمش خوزه سوس José Seves، نه اون پیره جوونه که وسطه.  همه چی نوازه. این یارو علاوه بر گیتاریست گروه، فلوت زامفیر، فلوت چوبی و کلاسیک هم می نوازه و مهمترین خواننده ی گروه هم هست. آهنگ ساز گروه هم هست!!!

کریستین گونزالس هم تو گروه همین نقشها رو داره.جزو جدیداشونه. اون آقا پیره اسمش اوراسیا دوران (Horacio Durán) که از پایه گذاران گروهه، هم خواننده س هم چرنگو، گیتار و پرکاشن هم می زنه.

هم خواننده س هم نوازنده ی گیتار و چرنگو.

این کلیپ رو ببینید:

 

 

خوب ما چه کار کنیم؟

خوب معلومه که ما هم می تونیم دو یا چند ساز رو کار کنیم. اما به این شرط که از این شاخه به اون شاخه نپریم، یکی رو یاد بگیریم تا حدی بعد بریم سراغ بعدی

 

باید بگم دوستانی که ویلون کار می کنن انواع اونرو هم معمولا خود به خود یاد می گیرن. در مورد سازهای بادی هم همینطووره. کسی که فلوت کلاسیک بلد باشه، می تونه انواع فلوت های چوبی و غیره رو هم بخوبی بزنه. اما اون کسی که زبان نت رو بلد باشه به بسیاری از سازهای موسیقی تسلط خوبی پیدا می کنه. خلاصه از این حرفا می خوام اینو بگم که اگر زبان موسیقی رو بلد باشید ممکنه دوست داشته باشید چند تا ساز یاد بگیرید. مثلا خود من اولین بار که ساز دهنی رو دیدم خیلی ازش خوشم اومد. چون هم کوچک بود و حملش راحت هم کوک بود همیشه و خلاصه خیلی ارزون بود و خیلی باهاش حال کردم و کلی آهنگا زدم.

اما بعضی وقتها بعضی سازها رو با هم نمی شه کار کرد. مثلا کسی که گیتار یا سه تار می زنه معمولا ناخن های یه دستش بلنده و نمی تونه پیانو بزنه. چون نوازندگان پیانو ناخن هاشون کوتاهه. یا پیانیستا بهتره برای اینکه دستشون ضعیف نشه، طرف ارگ نرن. خوب اینا رو نمی شه با هم کار کرد. البته می شه یاد بگیریم ولی نمی شه نوازنده ی خوبی تو هر دو رشته بشیم.

خوب اینا رو گفتم که بدونید می شه با خیال راحت ساز بعدی رو شروع کنید.

برو دو ساز می زن مگو چیست دو ساز

که چیز خیلی جالبی است دو ساز (یا چند ساز)!!!

…..

سید علی مهدوی

برای دیدن همه نوشته های موسیقی اینجا را کلیک کنید.

برای دیدن آثار نقاشی اینجا را کلیک کنید.

برای دیدن همه محصولات ما در دیجیکالا اینجا را کلیک کنید.

درباره‌ی سید علی مهدوی حسینی

همچنین ببینید

موسیقی و سلامت سالمند

موسیقی و سالمندان

موسیقی و سلامت سالمندان پدر بزرگوار من تا آخرین لحظات عمر همیشه خندان بود و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاربران عزیز، با توجه به اشکال پیش آمده در درگاه پرداخت، شما فقط می توانید محصولات مجانی را دریافت کنید. برای دریافت بقیه محصولات با آی دی alimahdavy در تمامی پیامرسانها درخواست خود را ارائه دهید. رد کردن