خانه / دلنوشته / آموزش موسیقی و نوازندگی به صورت آنلاین و مجازی

آموزش موسیقی و نوازندگی به صورت آنلاین و مجازی

بارها استادکاران صنعتی دیده ایم که تحصیلات کلاسیک و دانشگاهی نداشته اند ولی در کار خود بی نظیر بوده اند. در هنر نیز چنین افرادی بسیار دیده می شود. نقاشان و مجسمه سازانی که بدون استاد، خود استاد هزاران هنرمند شده اند.

 

اما متاسفانه در زمینه موسیقی چنین افرادی بسیار کم دیده می شود. بارها گفته ایم نقاشی را می توانید با تمرین زیاد و بدون کلاس بیاموزید اما موسیقی را نه. نقاشی در طبیعت است و طبیعت معلم نقاش است، اما موسیقی چیز دیگریست، زیرا موسیقی و علائم آن را آدمی ساخته است.

طبیعت و طبیعت دوستی معلم نقاشان
طبیعت و طبیعت دوستی معلم نقاشان

با پیشرفت تکنولوژی ارتباطات، آموزش رو در رو یا حضوری رفته رفته کم رنگ شده، آموزش مجازی با قدرت تمام فراگیر می شود. آموزش آنلاین موسیقی نوعی جدیدتر است که علی رغم مجازی بودن بسیار نزدیک و شبیه به حضوری است.

مزایای آموزش مجازی آنقدر زیاد است که به سختی بشود در چند صفحه آنها را شرح داد.تصور کنید در آموزش مجازی شما می توانید ساعت ۲ بامداد در حال آموزش در کلاس باشید. یا اینکه می توان تصور کرد نوآموزش در تهران و هنرجویی در رامشیر و هنرجویی در کاشمر همه از کلاس یکسان آموزش می بیند.

در آموزش مجازی و نوازندگی ساز مشکلاتی نیز وجود دارد. علی رغم اینکه بیان تکنیک ها مشکلی چندان بزرگی نیست، اما بعضی مشکلات با تلاش و گذشت زمان بدست می آید. مثلا در آموزش گیتار تکنیک اپویاندو را می توان به درستی نشان داد. یا برای پیتزیکاتو در ویولن می توان بروشنی بیان کرد و آموزش داد، اما کوک بودن گیتار یا ویولن مشکلی است که با حوصله و سپری شدن زمان آموخته می شود.

در آموزش مجازی نیازی نیست تمرینهای کلاس را تا هفته دیگر تمام کنید، می توان روی بعضی از درسها دو یا سه هفته تمرکز کنید و پس از آموزش کامل و راضی کننده به درس بعدی برسید.
آموزش آنلاین و مجازی موسیقی
آموزش آنلاین و مجازی موسیقی
در آموزش آنلاین و مجازی موسیقی، نیازی نیست هنرجو از خانه خارج شود (اغلب بدلیل پایین بودن سن هنرجویان موسیقی، والدین مشکلات زیادی برای رفت و آمد آنها دارند)، در واقع آموزش مجازی کمک بزرگی به ترافیک شهری نیز می کند.

در آموزش و آموزشگاه آنلاین، هر سوآل نوآموز ثبت و پاسخ استاد نیز ثبت می شود. بارها توسط نوآموز و هنرجویان دیگر خوانده تا همه نکات آن آموخته شود. در حالیکه در آموزش حضوری سوآل و جواب پس گذشت چند هفته فراموش می شوند.

هزینه آموزش مجازی بسیار پایین تر از یک کلاس حضوری است (بسیاری از آموزشهای مجازی، به صورت رایگان و مجانی ارائه می شود). شما با هزینه یک حضور در یک کلاس موسیقی گیتار، می توانید سه یا چهار دیسک آموزش گیتار  را تهیه کنید. 

روشی نو برای اجرای نتها با ضرب
روشی نو برای اجرای نتها با ضرب

معلم ها می دانند که در هر جلسه آموزش حضوری احتمال دارد موردی را از قلم بیاندازند و فراموش کنند یک نکته را بگویند یا تاکید کنند، اما در آموزش مجازی تهیه فیلمها بارها بدلیل همین از قلم افتادگی دوباره و دوباره فیلم برداری می شود تا از انسجام و کامل بودن مطالب هیچ شک و شبهه ای نماند. پس هنر جو می تواند با اطمینان دیسک های آموزش موسیقی را تهیه کند و با آنها بیاموزد.

دیسک دوم شیوه کامل آموزش گیتار نشر باساز
دیسک دوم شیوه کامل آموزش گیتار نشر باساز

آقای شایان مرادی در سایت نیک لرن مزایای آموزش مجازی را به شکل زیر خلاصه می کند:

– صرفه جویی در وقت و هزینه

– حق انتخاب در سرعت یادگیری

– داشتن آموزش به صورت دائمی

– آسودگی و دقت در آموزش

– پشتیبانی و پاسخ به پرسشهای نوآموزان

چند مورد دیگر از دانشگاههای مجازی در کشورهای اروپایی و آمریکایی را می توان افزود

– بروز بودن مطالب و روشهای آموزش

– عدالت در ارائه آموزش به همه افراد در همه مکانها

– ایجاد ارتباط های جدید بین افراد با وجود فاصله های مکانی، زمانی و فرهنگی

– …

آموزش مجازی موسیقی راهی نو برای یادگیری آسان و لذت بخش موسیقی است

برای دیدن همه نوشته های موسیقی اینجا را کلیک کنید.

برای دیدن آثار نقاشی اینجا را کلیک کنید.

رفتن به همه نوشته های موسیقی صفحه دوم

رفتن به نوشته های نقاشی

رفتن به گالری نقاشی باساز

درباره‌ی سید علی مهدوی حسینی

همچنین ببینید

موسیقی و سلامت سالمند

موسیقی و سالمندان

موسیقی و سلامت سالمندان پدر بزرگوار من تا آخرین لحظات عمر همیشه خندان بود و …

2 نظر

  1. خوب من آخرش متوجه نشدم
    گیتار می خوام یاد بگیرم کلاسای آموزش شما چطوریه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاربران عزیز، با توجه به اشکال پیش آمده در درگاه پرداخت، شما فقط می توانید محصولات مجانی را دریافت کنید. برای دریافت بقیه محصولات با آی دی alimahdavy در تمامی پیامرسانها درخواست خود را ارائه دهید. رد کردن